lördag 1 mars 2014

I dag, 1:a mars

Rapport från sydligaste provinsens södra kust.
Dimma, dis, ingen vind, grått....


Men det var härligt vid stranden.


I går när jag tittade runt på Ravelry ramlade jag in på en grupp som verkade kul. Man ska virka en ruta varje månad. Jag har tidigare börjat virka mormorsrutor till filt, men tröttnat ganska snabbt. Men virka är ju kul och en ruta i månaden borde jag klara av. Nu har jag dessutom gjort två på en dag. Men det finns en hake till, en riktig utmaning - språket. Stickat på engelska har jag gjort länge, men det engelska virkspråket är så gott som okänt. 

Garn är inget problem, det finns gott om bomullsgarn i gömmorna. Jag har plockat fram färger som trivs ihop och lagt i en korg.

Det här var januaris ruta: Lemony Lime Citrus Square. Mina är inte apelsinfärgade men fina ändå.

Virknålen jag använder är 3,25 mm.


4 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Här har dimman lagt sig över staden att jag nu inte ser huset mitt över gatan, men jag stickar på så vad gör det! Jag har också startat ett projekt med mormors rutor som jag tröttnade på ganska snabbt.
I dag länkar jag till dig och hoppas det är OK!
Kram M.E

Rosenvante sa...

Här var det som vid dig på förmiddagen men sen började det regna och nu har vi fått snö, blä..... Nu vill vi ju ha fortsatt vårväder.
Vilka söta rutor. Jag klarar inte ens att sticka efter engelskt mönster, eller rättare sagt jag vågar inte prova så jag är impad att du fixar det virkna.

Karin sa...

Fina rutor och den gruppen får jag spana in. Håller med om att virkmönster inte är helt enkla att klura ut ibland men jag brukar gå efter siffrorna och räkna :) ha det bra kram Karin

heidi sa...

dimma är ett bra vårtecken:)

vilka söta rutor du har virkat! dom kommer att bli jättefina i en filt:)