söndag 9 mars 2014

I dag har jag vinkat till tranorna.....

.....och jag har stickat i solen på trappan.


Jag har gått runt i trädgården och hälsat på blommorna.


Funderat på vilka som är vackrast. Gula eller blå? Fina båda två!


 Varför heter det julros? Den blommar på våren och är alls ingen ros.


Klippt på äppleträden och önskat mig en god skörd.


En blommande matta är den finaste matta som finns!


Under lindarna har kejsarkronan vaknat. Det känns på doften. Lite strävt, nästan som räven.


Många nya intryck för en liten hund.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Men så långt våren är kommen redan vid dig. Jag såg en tussilago idag och lärkan drillar. Förra veckan såg jag tofsvipan men nu är den borta igen, detta brukar vara mina vårtecken så vi är på gång vi också.

heidi sa...

blir nästan avundsjuk på alla fina vårtecken:)

här i göteborg har jag bara sett snödroppar än så länge, plus lite knoppar på buskarna, men det är allt än så länge:)

klart att man blir trött av alla nya dofter när man är så liten:)

Karin sa...

Vilka massa våriga fina bilder och vad mysigt du har haft det ute i solen. Ha det bra Karin

Melody and M.E sa...

Hos mig blommade julrosen redan i mellandagarna, så kanske är det för att den blommar så tidigt som den heter julros! Vacker är den.
Själv har jag tittat på en massa blåsippor idag.
Kram M.E