torsdag 6 mars 2014

Februari-rutor


Lite lagom-sjuk i några dagar. Tråkigt men jag orkar i alla fall hantverka lite från och till.

Jag har virkat färdigt februari månads rutor i min nya Ravelrygrupp, 2014 BAM Cal.


Det är kul det här. Men det tar ganska lång tid att klura ut vad dom menar i beskrivningarna. Därför är det också bra att göra två likadana rutor efter varandra. De här två blev riktigt söta, tycker jag. De heter Center Heart Square, och finns gratis på ravelry. Om du tycker att mina hjärtan ser lite sneda ut så har du rätt, men de i beskrivningen är inte det...

Nu ska jag ta mig an mars månads ruta. Den ser svår ut.




5 kommentarer:

heidi sa...

ååååhhh, vilka söta rutor! hjärtformen är perfekt!

Melody and M.E sa...

Oj, oj den där rutan ser verkligen svår ut, men så fin!
Du är så himla duktig!
Kram M.E

Anonym sa...

Söta rutor med charmerande hjärtan käckt på sned!
Miastickar

Karin Petersen sa...

Vilka gulliga rutor! Jag tycker att det är fint att hjärtat är på sned!
Karin

Rosenvante sa...

Så sött med hjärtat