tisdag 11 mars 2014

Liten bebismössa


Det var ett tag sedan jag började sticka bebiskläder för att det är så roligt. Ingen bebis har funnits i familjen, så jag har gett bort det mesta. Men nu kommer det nog att bli ännu mera bebisstickning ett tag framöver. Humlan ska nämligen bli farmor! Så spännande det ska bli. Så klart måste det stickas då.

Ett litet lager med koftor och tröjor är nästan färdiga. Väntar på knappar eller lite mera garn sedan kan de få vara med på bloggen. 

Men här kommer ett litet och snabbt projekt som inte kräver några knappar.


Garter Ear Flap Hat från the Purl Bee. En gullig liten mössa som finns i storlek från baby till vuxen. Jag har stickat minsta storleken och då gick det åt 30 gram Drops Babyalpaca Silk. Jag stickade med dubbelt garn på strumpstickor 4 mm. 

Det är en smart lösning med förkortade varv som gör att hela mössan stickas i ett utan att behöva fästa trådar. Jag har förändrat formen något. Min version är inte så toppig som originalet.


I dag köpte jag fyra krukor med små penséer och satte i en kruka. Det är livskvalité för mig.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerer så mye. Det er spennende. En liten baby gir energi og mye mer. klem ;-)

heidi sa...

Grattis!

mössan är jättesöt:)

Mia stickar sa...

Så kul att få bli farmor! JAg har hunnit vara mormor i två år nu och det är helt fantastiskt!
Söt mössa!

fale artut sa...

Grattis! Söt mössa, roligt att sticka småstick!

Karin sa...

Grattis vad roligt! Då förstår jag att det kommer att bli många små fina tröjor framöver. Ha det fint i vårsolen Karin

Leena sa...

Grattis! Visst är det roligt att sticka smått och ännu roligare när det är till det egna barnbarnet.