torsdag 16 augusti 2012

Vantar


Att sticka sockor har länge varit mitt favoritprojekt. Jag tror att jag kan det rätt bra. Nu vill jag prova på något annat. Vantar. Visst kan jag sticka vantar, men jag vill kunna mera. Vilka garner passar till vilka vantar. Hur många maskor behöver jag till den storleken. Var passar det med en kiltumme. Vilken mudd blir bäst, eller kanske ska jag hoppa över mudden. 

Kort sagt, jag vill kunna sticka vantar utifrån mina idéer.

Därför var jag till biblioteket och beställde Boken.




Det har skrivits mycket om den här boken, om bildkvalitet, pris och annat. Så det hoppar jag över. Men som inspiration är den fantastisk.




Jag dök i garnlagret och fick fram ett nystan blått Visjögarn. Det kan passa till det här mönstret som är lite porslinsinspirerat. Det ljusa är också Visjö, färgen är vitgrå.


2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Visst är den fin. :)
Ha bara lite extra koll på diagrammen för det är ganska mycket fel tyvärr. :(
Härligt garn du valde, av den lyxigare slaget faktiskt.

teresa sa...

Åh, vilket fint bibliotek du måste ha där den fina boken finns! Hos mig är hantverksdelen av bibban ganska tråkig, tyvärr, för eg älskar jag bibliotek. Lycka till med vantstickningen.