måndag 27 augusti 2012

Fåraktig mössa



Visst är de underbara, de här små nystanen i Fine Tweed från Rowan! Både färgerna och kvalitén är fantastiska. Om jag vore rik skulle jag köpa upp ett lager av alla nyanserna. Tyvärr får jag nöja mig med några stycken.




Se'n blev jag väldans nöjd när jag insåg vad jag kunde göra med garnet. För länge har jag haft mönstret till den hör mössan liggande. Sheep heid heter den och har gjorts i variationer av många stickare. Originalgarnet är från Jamieson och Smith som gör fina garner, som jag inte lyckats hitta i Sverige. Eftersom jag tycker att mössan är så fin ville jag inte använda garn som inte passar. Och så blev mönstret liggande. 



Jag tycker mycket om får, det bidrar nog till att jag blev extra nöjd med mössan.

Förutom Fine Tweed har jag använt Visjögarn och Silky Tweed i färger som jag hade hemma. Strumpstickor 2,5 och 3 mm.



Min dotter är på bilderna. Tack till henne!


3 kommentarer:

torirot sa...

Kjempefin lue! Er ikke det er morsomt mønster å strikke? Jeg har laget fire så langt...

Anna sa...

Hej fin mössa och ja de är underbara de där små nystanen!

Pinneguri sa...

Utrolig god idé for bruk av det garnet. Jeg har noe liggende jeg også (og som deg skulle jeg også veldig gjerne kjøpt mange flere farger), og jeg har jo mønsteret ... veldig fin lue, og fin modell :)