lördag 18 augusti 2012

Slut på garn!!!



Ja, helt utan garn är jag väl kanske inte, men det vita garnet till mina fågelvantar tog slut. Irriterande, även om det var väntat, för det är så himla rolig stickning. Skyndade mig att beställa mer från Maria på Garnkorgen, det brukar gå väldigt snabbt.





Vad gör man då? Jo, man kan sticka klart sina Aragornsockor. Det roliga med de här sockorna var det lite ovanliga sättet att göra hälen och kilen. Men resultatet blev ju bra och även passformen.



Garnet är Opals enfärgade, fler detaljer finns här.


Annars har mösstickning varit något av en följetong på den här bloggen, den senaste tiden. Och nu har jag börjat på en till. Jag har haft det här materialet liggande en tid. Köpte det mest för att jag var intresserad av flätorna. Vi får se hur det artar sig.

Kanske kan det bli någon stickstund i trädgården, för nu tittat solen fram, gäller bara att hitta en hörna dit vinden inte når.

Ha en skön helg!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Hoppas det ordnar sig snabb med garnet.
Det var väldigt snygga sockor du gjort och mössan ser ju spännande ut med det fina mönstret. Du visar väl resultatet sen hoppas jag.