måndag 6 augusti 2012

Ny sotarmössa


Även om vi är mitt i sommaren så kan man ju börja förbereda för det som kommer. Häromdagen gjorde jag en ny mössa efter min beskrivning. Jag passade då på att revidera mönstret så att det ska gå att förstå även för andra. Man stickar uppifrån och ner, på så sätt kan man prova efterhand. 



Stickad i ett av mina favoritgarner, Cascade 220 Heathers i färgen Midnight Heather, från Garnkorgen. 70 gram går det åt. Jag gillar garnet för att det är 100 % ull, mjukt och skönt. Färgerna är många att välja mellan och vackra.


Efter att jag tvättat mössan körde jag den några minuter i torktumlaren, då blev den ännu mjukare och behagligare. 

Tack till yngste sonen för att han ställde upp som modell!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin, dette er alltid en klassiker til disse mannfolkluene. ;-)

Tina sa...

Snygg mössa, gillar när resår ränderna svänger i toppen!
Blir nog en sådan nu till hösten till någon av pojkarna eller mannen i huset.

Rosenvante sa...

Modellen är så snygg och på mitt bord framför mig ligger beskrivningen, ska bli en bara jag gjort klart de andra grejerna jag har på listan först.