lördag 11 augusti 2012

Lördag på landet




 Jag har varit ute i trädgården hela dagen. I dag på förmiddagen kunde man känna den första höstaningen. Det är inte bara det att sädesfälten har fått en gulbrun nyans, det är också hur luften känns, klar och frisk. Fast senare på dagen kom värmen och det kändes som sommar igen. Jag fick nästan lust att köra till stranden och bada, men ångrade mig genast när jag läste i tidningen att det var 12° i vattnet...


Utsikt från vår trädgård, närmast kameran växer sockerbetor.




Vad är nu detta? Jo, det är min nya mössblockare. Gjord av en bit cellplast som jag skurit till och svept in i aluminiumfolie. Fungerar alldeles utmärkt, men ser kanske inte så flott ut.



Duger också när man vill fotografera mössor och alla i familjen är på annat håll.
Den här modellen har jag stickat förut. Mönstret är från Marks och Kattens, men jag har förändrat lite den här gången. Mössan är lite längre och det är mera blått i mössan.
Garnet är trevligt, M o K Eco ull, en klar favorit. Skönt att sticka med och mjukt och skönt att ha på sej.


Nu är det snart dags att bänka sig framför sista friidrottspasset i London. Då ska jag även påbörja ett nytt, spännande projekt. Mer om detta snart.

Trevlig Helg!

Inga kommentarer: