lördag 1 november 2008

Nu är det november

…och det är svårt att bortse från att hösten verkligen är här. De träd som inte redan fällt sina löv ståtar med vackra färger. Vi har plockat in de sista äpplena. Det har verkligen blivit mycket frukt i år. Pelargonerna har också fått flytta inomhus för nu blir det nattfrost när som helst.

Festivalsjalen är utspänd och ligger och torkar på sängen. Jag har stickat min i Färgkraftsentrådiga ullgarn. Jag har inte använt det tidigare men jag blev förtjust i det. Färgen heter 'Lind', och jag tycker att den är precis lagom mycket melerad för min smak. Sjalen var rolig att sticka och det gick dessutom fort, eftersom det är mest rätstickning. Kunde kanske varit lite större, för jag gillar stora sjalar. Men jag är väldigt nöjd.
Egentligen borde jag väl ha stickat på min Halloweensjal i stället, men den är inte lika kul att göra. Och den går säkert bra att använda även om det inte är Halloween när den blir klar.
Fast hellre än Halloween firar jag Alla helgons dag idag. Jag tycker att det är lugnt och skönt med en högtid utan så mycket krav och måsten.


Min February Beret är färdig, sedan någon vecka. Men det var lite svårt att fotografera sej själv i den, så jag fick vänta tills jag fick hjälp. Ganska stor blev den. Jag har inte fäst alla trådar än, kanske stickar jag om lite. Men jag har inte bestämt mej, jag tycker nämligen om att kunna ha mitt långa hår inuti mössan. Garnet är jättemysigt, och jag gillar färgen.

2 kommentarer:

teresa sa...

Sjalen är jättevacker o mössan super. Grattis till fint hantverk!

Efwa - Medea sa...

Vilken härlig färg. jag har stickat mössan till min sons flickvän och den blev också lite stor men hon gillar den så.
/Efwa