torsdag 6 november 2008

En vacker bok

Jag har blivit lycklig ägare till denna vackra bok. The Celtic Collection av Alice Starmore. Det är en vacker bok som man kan titta i även om man inte är stickintresserad
Det finns en liten historik i början på boken som är intressant och lagom ingående för mej som inte kan jättemycket om keltisk tradition. I slutet av boken finne en genomgång av tekniker som används i boken. Och däremellan 25 underbart vackra tröjor som man kan sticka.
Jag skaffade boken eftersom jag funderar på en 'Aberlady', men efter att ha bläddrat finns det utan tvekan flera modeller som jag gärna skulle ge mig på. Bland andra 'Lindisfarne sweater' som finns på bokens framsida.
Att ge sej på såpass stora projekt kräver eftertanke och planering. Medan jag tänker ska jag lägga upp till en 'Snow White', som jag skall sticka till min dotter. Mönstret är från Ysolda, som jag tycker gör väldigt fina saker. Jag återkommer med rapport och bilder på hur arbetet framskrider.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Så feminin och vacker "Snow White" är! Har du skickat efter mönstret?

Garnhumlan sa...

Jo, jag köpte mönstret. Jag ska snart visa hur det ser ut efter första hektot garn.