lördag 22 november 2008

Heartvante i Hjertegarn

När jag klickade runt lite häromdagen hittade jag en ny KAL på Ravelry, Jorid Linvik Designs KAL. Det är Jorid som gjort mönstret till kattvantarna som jag stickade för ett tag sedan. Jag är väldigt förtjust i hennes mönster, och eftersom jag planerat att sticka fler vantar efter dem, skyndade jag mej att gå med. Här är början på Tallulah's Heart.
Jag har som mål att använda garn från mitt eget lager, och här letade jag fram ett garn sedan barnen var små, ett lila merinogarn från Hjertegarn. Jag tror inte att den här kvaliteten tillverkas längre. Det bruna är Babyull från Gjestal. Så här långt är jag helnöjd med såväl garn och färg som mönster.

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

De ser fina ut! Synd att man har så mycket projekt i huvudet och så lite tid....