lördag 8 november 2008

1-1=0

Ett projekt färdigt och ett påbörjat, det blir oförändrat antal i 'pågång-listan'.
Färdiga är kattvantarna, ett trevligt, lagom projekt. Jag tycker ju om alpackagarn, så jag har njutit av stickningen. (Garnet är Drops Alpaca och stickorna nr 2,75). Nu ska de slås in i silkespapper i väntan på att bli julklappar.
Det här mönstret kommer jag att använda mej av fler gånger, för jag gillar storleken och längden på mudden. Jag tycker att det är kul med blandningen av traditionellt norskt mönster och nya idéer. Skulle vilja hitta på något med ugglor….
Och här kommer den nya stickningen. Snow White från Ysolda som jag stickar till dottern. Garnet är Heavens Hand inköpt hos Yll o Tyll. Jag har stickat upp ett hekto garn och trätt i en tråd för att det ska gå att prova. So far so good. Stickor 4,5.

Inga kommentarer: