onsdag 9 januari 2013

Nya sockor


Grått, grått är det ute. Vi håller oss inomhus, jag och hundarna. Längtar efter ljuset som är på väg. Dagen har blivit 14 minuter längre här i söder. 

Jag har invigt mina nya Jaywalker. Detta är mitt andra par efter samma mönster. Jag är lika nöjd med de här som med det förra paret. Det som är lite spännande är att jag hittade ett nytt sockgarn. 




Four Seasons Hot socks New York heter garnet. Köpt hos Tinas Garn i Ystad. Tycker om färgen och randningen.



Eftersom jag, likt många andra, har en målsättning att göra klart halvfärdiga projekt, känns det extra bra att kunna bocka av ännu ett. Och garnlagret minskade med 80 gram!

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Åh, vad snygga!!

Melody and M.E sa...

Vilka sockor! Helt imponerad! Du skulle nog ha tagit en tur till Ystad idag så hade du fått se solen!
Ha det gott!
Melodys matte