fredag 8 januari 2010

Already ready


Nu är de klara, Blå skimmer-muddarna i Bohusstickning, som jag skrev om senast. Roligt att pröva tekniken, och det gav mej verkligen förståelse för hur mönstren fungerar. Jag förstår hur räta och aviga maskor tillsammans med garnets olika färg skapar effekter i mönstret. Och jag tycker att det blir väldans vackert. Och garnet är som en dröm. både kvalitet och nyanser.


Ända sedan jag först hörde talas om Bohusstickning har jag velat testa. Men jag tror att det räcker så här. Åtminstone kommer jag inte att göra en hel kofta eller tröja. Mest för att jag inte tror att jag skulle använda den så mycket, känns lite för 'fin'. Dessutom tycker jag att priset är lite väl häftigt. Jag kan ju sticka flera fina tröjor för samma pengar.

8 kommentarer:

stickresan sa...

Så snygga de blev.

Katrina sa...

Oh snygga!

Rosenvante sa...

Man ser verkligen hur mudden lever, eller hur ska jag förklara det. Mönstret lyfter sig efter hur du stickat aviga och räta, oj det var krångligt att förklara. Huvudsaken: de blev jättefina.

Pixi sa...

Redan!!Wow snabbt jobbat,de vart jättefina!!=)

Sunna sa...

Vackra är nog rätta ordet

The Willow Fairy sa...

Jösses vad snabbt det går för dig. Har ju inte ens hunit tänka tanken att ta upp ett par stickor innan du är klar. Fina blev de också, men jag håller med dig, tröjorna är lite dyra, men vem vet någon gång kanske man tycker att det är värt det.

Fröken Blåbär sa...

oj vad fina dom blev:)

Boel sa...

Jättefina! Blir lite sugen på att testa jag med.