måndag 7 september 2009

Tema: flätor


Det här underbara garnet använder jag till mysteriestickningenSock Knitter Anonymous. Den här gången är det Nancy Bush som står för designen.

Man ska använda ett gult garn till denna stickning. Gulare än så här kan det knappast bli. Merino gold från Fleece Artist köpt hos Garnkorgen. Fantastiskt garn, egentligen alldeles för fint för strumpor, men helt ljuvligt att sticka med. Och så här ser det ur efter första ledtråden.


Jag hoppas att flätan syns. Nancy Bush är inspirerad av estnisk stickning och där finns ju gott om flätor. Den här varianten i en enda färg var inte så svår. Nu väntar jag på ledtråd nummer två, som kommer i morgon.


Medan jag väntar stickar jag på mina Deep in the forest mitts från Tuulia. Jag började på dem redan förra vintern, men gillade inte garnet. Nu har jag bytt garn och snart är de färdiga. Men tills vidare tänkte jag visa flätan. Den här är gjord i två färger. Ganska mycket pilligare, men inte svårt.
Efter detta vill jag sticka mera flätor. Jag ska utforska mitt stickbibliotek på jakt efter estnisk stickning.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag stickar också i just det garnet OCH den färgen just nu. Det är underbart! Varje maska är en fröjd. Så spännande det ska bli att se hur dina strumpor blir.

Rosenvante sa...

Vilen härlig färg. Låter kul med mysterie stickning. Undrar hur resultatet blir.

The Willow Fairy sa...

Vilken fin fläta, hur gör man en sådan - på tvärsen?