måndag 21 september 2009

Ysolda-sjal


Det är det här som jag ska göra av mitt nya garn, Malabrigo sock. Jag letade efter ett mönster där garnet skulle komma till sin rätt och det tycker jag att det gör här. Damson från Ysolda. Jag gillar det enkla mönstret. Bara rätstickning först och sedan en kant i slätstickning.

Jag har tyvärr bara en kort rundsticka, så det är inte så lätt att visa. Men så snart den är klar blir det en riktig bild.


Ute är det ännu sommar. Man kan sitta ute i kortärmat utan att frysa. Många blommor är fortfarande i full blom. Som denna cikoria. Väldigt vacker blå färg.

8 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Damson har jag lagt i önskelista, jag har två härvor merino i socktjocklek som skulle bli väldigt fina i denna model. Jag gillar också enkelheten och den verkar vara en lagom storlek. Man kan ha den som axelvärmare eller gossig halsduk mitt i vintern. Ska bli kul att se hur din blir när den är klar.

Rosenvante sa...

Ja, den är väldigt fin i sin enkelhet.

Boel sa...

Damson finns även på min önskelista och i det Malabrigogarnet du valt måste den bli helt ljuvlig!

Boel

Tina sa...

Ja, visst är den fin och garnet underbart !
Jag har också stickat den i samma garn.

SF sa...

Det skall bli roligt att se hur den blir. Jag har också mönstret, men vet inte riktigt i vilket garn jag skall göra den i sådana fall.

Sanna T Sköld sa...

Min Damson är precis färdigstickad, dock ej blockad. Otroligt rolig att sticka.

Sanna T Sköld sa...

Tack för kommentaren hos mig. Du väntar jag med spänning att få se din. Härliga färger i din.

Rosenvante sa...

Tittar in igen för att tala om att du har nått att hämta på min blogg.
Trevlig helg