tisdag 15 april 2008

Slippery Socks och lite växter

Sockklubbens aprilsockor är klara!Mönster
Garn
Trekking Pro Natura från Zitron i 75% ull, 25% bambu
Stickor 2.5
Mönstret var roligt att sticka och lagom engagerande. Jag gillar både den förstärkta hälen och metoden för att sticka den. Först tyckte jag inte alls att mönstret framträdde så tydligt som jag ville, men det blev bättre när sockan var klar och tvättad. Angående garnet så är det enligt etiketten 'pure nature', vilket jag tycker är en stor fördel. Spännande att se hur det artar sej efter användning, också med tanke på innehållet av bambufiber.
Jag måste också visa hur fin min trappkruka har blivit. De vita morgonstjärnorna lyser i solen, så vackert mot de blå penséerna. Och man börjar ana de lila tulpanerna längst bak.

6 kommentarer:

Åsa sa...

Vad fina dina sockar blev. Jättesnygg färg.
Kram Åsa

Åsa sa...

Jag använder ett garn som Jaeggerspun Zephyr woolsilk 2/18 och jag har köpt det från fiddlestickknitting.com men det finns även på halcyonyarn.com

stickkatten sa...

Verkligen läckra snygg färg. Länge, länge innan vi kan ha sån blomprakt ute är avundsjuk
Hälsningar Mona

Ing-Marie i Säter sa...

Verkligen snygga sockor i enfärgat.
Mycket annat fint du hade i bloggen.
Kan det vara så att grönt är din älsklingsfärg?
Valparna var såååå sööööta.
Ing-Marie

Kerstin sa...

Härlig färg! Och sockorna är jättefina. Har själv stickat i nästan samma färg men ett annat garn.

Anonym sa...

gland fosters cascading proofed locus rehearse jeremy geoff camp unite handbooks
lolikneri havaqatsu