lördag 9 januari 2016

Inte så insnöad längre...

Hoppas att du har haft en bra start på det nya året. Här hos mig är det bara bra. Vi har dock haft en släng av vinter här på Söderslätt och vi har varit insnöade i tre dagar. I dag har vi kunnat ta oss ut och förstärka förrådet av mjölk och frukt. Det låter kanske konstigt för den som inte upplevt skånsk vinter att man kan bli insnöad så pass länge. Men eftersom det nästan alltid blåser samtidigt som snön faller så lägger sig snön väldigt ojämnt. Åkrarna kan ligga nästan bara medan all snö ligger kring hus och på vägar. Snösvängen har fullt upp med att hålla de större vägarna farbara, medan vi som bor längs de mindre vägarna bara har att vänta. 
Hundarna har tyckt att snön var toppen. Eftersom inga bilar har kunnat köra på vägarna har de kunnat gå lösa på promenaderna.

Nördic Knittings mysteriestickning är avslutad och därmed är min nya mössa också klar. Det är nog den bästa mysteriestickning jag deltagit i. Lagom många, lagom långa och lagom långt mellan ledtrådarna. Gillar också den färdiga mössan. Jag har använt nästan bara alpackagarn till min mössa. Lite ullgarn och lite strumpgarn har också smugit sig in.

Jag kan absolut tänka mig att göra flera mössor efter den här beskrivningen.


Vill du göra en likadan mössa ligger beskrivningen kvar januari månad ut.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Så fin din blev!

Jag tycker det är jätteroligt att se hur olika alla mössor blev i kalen, trots att det är samma mönster:)

Garnhumlan sa...

Håller med. Det är nästan det roligaste.