onsdag 17 september 2008

Längst in i garderoben…

…finns en del gamla, glömda projekt. Ibland stöter jag på dem när jag letar efter något plagg eller när jag rent undantagsvis försöker städa min garderob. Flera av dessa ufon är så gott som färdiga, men har ändå blivit liggande. Kanske för att de inte blev som jag tänkt från början, för att jag gjort något fel eller för att jag står inför något jobbigt moment, typ fästa trådar eller klippa upp i det stickade. I fallet med den gröna, norska tröjan tror jag att alla dessa orsaker finns.
Varför valde jag att sticka en norsk kofta i blågrönt? Jag tycker absolut att det ska vara naturfärger till så'na! Se'n har knäppkanten blivit lite konstig och bylsig, så den får jag förmodligen ta itu med innan jag blir nöjd.
Och så är det dags att kasta över och klippa upp ärmhålen. Usch och fy.
Men jag gillar ju faktiskt norska koftor. De är så härliga, liksom dubbelstickade. Och jag behöver dessutom en just nu, att ha under anoraken när det börjar bli kallt. Så jag ska försöka… Kanske, kanske kan den bli färdig i år. Läget är att jag är klar med bålen och nästan klar med första ärmen. Det borde gå ganska snabbt.
Garnet är Karisma från Garnstudio, och mönstret är Drops.
Men även om jag ska försöka göra den här klar, så finns det väl inget som hindrar att man sticker emellan, med en eller annan vante. Jag har så många idéer.

3 kommentarer:

teresa sa...

Jag tycker att koftan ser jättefin ut o härlig, originell, färg för att vara en lusekofta. Tycker definitivt du ska slutföra den! Lycka till!

Garnhumlan sa...

Tack för uppmuntran, det hjälper mej att komma vidare. Nu har jag 'bara' en ärm kvar…

maria carlander sa...

Den är ju hur fin som helst! Och får du för dig att ogilla den så kan undertecknad helt generöst ta hand om den istället... ;-)