lördag 29 mars 2008

Sockklubbsstickningsdebut

Jag är med i sockklubben. Hurra! Har ju smygstickat, men det känns ändå mera 'på riktigt' nu när jag är med. Aprilmönstret, Slippery Socks, var lite klurigt att komma igång med. Men när jag väl fick koll på hur mönstret ska se ut så går det bra med alla framför och bakom på hjälpstickan. Det är riktigt roligt. Garnet jag valt är Trekking från Zitron. Består av 75% ull och 25% bambu. Jag har inte provat det här garnet förut, men så här långt är jag nöjd. Det blir ganska stadigt och känns mjukt med stickor 2.5. Kanske kunde mönstret framträda lite mer, får se hur det blir när jag stickat lite längre.
Mina 'Feet First -sockor' somjag hittade mönster till i Simply Knitting är färdiga. De är gjorda i Austermann step som innehåller jojobaolja. Hoppas fossingarna kommer att uppskatta det. Förresten är det inte så lätt har jag upptäckt att fotografera sockor som man har på sej sjålv. Här har jag nog ett av mina förbättringsprojekt.
Det är lördag. Tvättmaskinen skvalpar rogivande. Tänk vad skönt att slippa gå till ån och tvätta!. Barnen är på sina rum och pysslar och mannen är i väg på sitt. Nu ska jag ta fram lite lunch och sedan ha en skön eftermiddag med mina opålitliga(?) sockor.

1 kommentar:

stickkatten sa...

Lycka till i sockklubben jag har själv gott med i den nu. Började med sockorna i dag, lite krångligt
Mona