torsdag 27 mars 2008

Ordning och reda

Det är rätt skönt att ha lite ordning och koll på vad man har. Det blir liksom lite lättare då. Förut hade jag mina stickor liggande i en låda. Långa, korta, trä, rundstickor i en enda härva. Ibland hände det nog att jag köpte i stället för att leta igenom mitt stickskatbo efter stickor jag behövde. För de raka stickorna är det ju inte så svårt att komma på en lösning, det är värre för rundstickorna. Så jag blev glad när jag hittade lösningen hos 'Stoff och stil'. Det är en sorts pärm med plastfickor. I den får jag plats med alla mina rundstickor. Snyggt och prydligt och med nummermärkning på varje plastficka, som för övrigt kan innehålla mer än en sticka. Detta har fungerat jättebra för mej i över ett år. Kanske någon kan ha nytta av tipset.

1 kommentar:

stickkatten sa...

Vilken bra ide måste beställa en sådan. har mycket stickor av alla möjliga storlekar. Ärvt efter min svärmor det är ju så svårt att se vilken storlek det är. Brukar mäta med ett skjut mått. P.S tappat bort det
mona