tisdag 28 februari 2012

Raggsockor


Experimentet är avslutat. En tråd Fabel och en tråd Drops Alpaca stickade tillsammans på stickor 4,5 mm blir väldigt trevligt som raggsockor. Fabel är svart-vit melerat och alpackan är grafitgrå. Jag hoppas och tror att slitstyrkan är bra, men vad jag är säker på är att de är riktigt varma!




Jag stickade från tån och upp, som jag gör för det mesta numera. För storlek 43 ungefär, hade jag 48 maskor på ett varv. Resårstickning 3 + 1. Kilhäl. Avslutade upptill med estnisk avmaskning i kontrastfärg. Detta är en bra elastisk avmaskning.


2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det där låter både mjukt och varmt.
Solveigs vantbok, jag som stickar mycket vantar bara älskar boken, absolut den bästa bok jag köpt och jag tycker den är prisvärd mönsteraktigt, men det är tyvärr väldigt mycket fel i den och man måste vara väldigt uppmärksam när man stickar, kanske de gör en ny utgåva som blir rättade sen.
Om du är tveksam, kolla på bibblan för de har den också.

fale artut sa...

Det låter som riktigt gosiga sockar!