fredag 5 februari 2010

Här är det stiltje

Och det beror på att det händer lite mycket i verkligheten just nu. Så det blir inte så mycket stickbilder den här gången.

Däremot ska jag tacka så väldigt jättemycket för utmärkelsen, som jag fick för ganska länge sedan nu. Tack till Pixi och tack till Kattis. Jag blir ju alltid jätteglad när jag förstår att det finns de som läser det jag skriver.


Med utmärkelsen följer att man ska berätta sju saker om sej själv. Jag har gjort det flera gånger förut, så jag har lite svårt att hitta på nya saker. Kanske blir det en del skåpmat.
  1. Gillar alla sorters (textilt) hantverk. Jag har provat på sticka, virka, sömnad, filtning, spinning, knyppling, vävning, färgning, broderi av olika slag, quiltning, bildvävning, flamsk vävnad. Just nu är det nästan bara stickning och vävning som gäller.
  2. Vill helst jobba med naturmaterial. Är fascinerad av ullens alla egenskaper.
  3. Har länge funderat på att lära mej dubbelstickning. Kanske blir det min OS-stickning. (Kattis har en bra handledning har jag sett)
  4. Har dragit igång ett stickegille i Nöbbelöv, där jag bor. Det har jag inte berättat förut, trots att vi snart hållit på ett år, men snart kommer mera om detta.
  5. Intresserad av allt som har med natur och miljö att göra, sedan jag var liten.
  6. Min favoritkrukväxt är Pelargon. Luktar gott, finns så många olika varianter och färger, börjar snart att vakna till liv nu till våren.
  7. Tycker om att lyssna på radio, men tycker inte så mycket om TV. Mitt favoritprogram är Cesar Milans program om hundar, som går på måndagar i TV4+.
Puh, det är lite svårt det där att skriva om sej själv.

Man ska ju skicka vidare den här utmärkelsen, men jag tror att den varit runt hos de flesta vid det här laget. Jag skickar i stället en hälsning till alla stickbloggare. Jag tycker det finns så många fantastiska människor och stickare, jag blir alltid glad när jag går in och läser stickbloggar!

En blogg som var en favorit, men som inte finns längre är Garntrollet. Det var alltid roligt att läsa om hennes projekt och inte minst om hennes fågelutflykter. Så här kommer en liten hyllning till henne i form av en bild från vår trädgård. Ha det bra Trollet!

1 kommentar:

Garntrollet sa...

Tack! :-) Det var en stilig och frusen trast! Vi hade rödvingetrastar i gråsparvsflocken utanför vårt sovrumsfönster för ett par dagar sedan. De låter så fint, som en "domarvissla" :-)

Ha det bra.