måndag 10 mars 2008

Vårkänslor

I dag var jag i sta'n. Är det något som de är bra på där så är det offentliga planteringar. Det finns en väldigt duktig stadsträdgårdsmästare som ser till det. Längs gågatan fanns det krukor fulla med lökväxter och det var så fint att jag köpte lite växter att sätta i en kruka på trappen där hemma.Så jag kom hem och planterade i den vackra blå krukan, som jag brukar ha de första vårblommorna i. Det blev blå penséer och vita Ornitogalum, någon slags krukodlade tulpaner och små påskliljor. Det ser inte så mycket ut för världen ännu, men när det fått växa till sig hoppas jag att det blir fint.
När jag satt där och pysslade fick jag syn på de första bina för året . De for fram och tillbaka och samlade pollen från krokusarna som lyste i solen.Jag har ännu inte sett till några av mina insektsfavoriter, humlorna. Jag lovar att rapportera så snart de dyker upp.
Jag har hunnit med lite stickning också. Den första pärlsockan är färdig. Och jag stickar vidare på min Candle Flame sjal. Jag tycker det är väldigt rolig stickning, det blir så fint och mjukt. Jag har bilder på lager, men tyvärr är min dator och jag inte helt överens just nu. Den tycker tydligen att det räcker med tre bilder i ett inlägg. Jag har försökt att tala den till rätta. Men den vägrar ge sig. Jag får spara bilderna till nästa gång.