lördag 22 mars 2008

Nej, jag skulle ju inte sticka några pulsvärmare

Jag hade en pulsvärmarperiod för några år sedan, så både jag och vännerna är pulsvärmarförsedda. Men jag läste om alla som gjort Mrs Beeton, och tittade på de fina bilderna , och sedan kunde jag inte låta bli. Och så här blev min variant.

De är stickade i Rowan's Kidsilk spray och Cashsoft DK (från Wincent garner).Pärlorna syns inte så väl på bilderna. De små är genomskinliga rocaillepärlor med regnbågsskimmer, ser nästan ut som små vattendroppar. De stora är slipade tjeckiska glaspärlor i samma färg som garnet. Jag blev nöjd och glad över resultatet, passar precis till nya, gråa vårjackan.

Det är något som är väldigt kul med stickning på nätet och alla bloggar. Man får så mycket inspiration. Det är spännande att se så många olika tolkningar av ett och samma mönster. Och fundera ut hur ens egen variant ska kunna bli. Förut tyckte jag att det måste väl vara mest tråkigt när alla stickar samma saker, men jag har ändrat mej totalt. Det är ju en del av det roliga - att sticka tillsammans. Fastän man inte träffas eller ens talar med varandra. Vill jag läsa någons blogg mitt i natten går det bra, och jag kan skriva när jag vill.

Inga kommentarer: