tisdag 2 januari 2018

Då-och-Nu

Här kommer en bild på mina vantar. Många skullle nog tycka att jag inte är riktigt klok som gav mig på detta. Det är nämligen mina första stickade vantar och första gången jag stickar flerfärgsstickning men jag vill visa, att om jag kan, kan alla. Dessa vantar kallar jag DÅ- och -NU -vanten. Detta beror på att jag kommer ursprungligen från Portugal men bott i Sverige nästan hela mitt 52-åriga liv och ville på något vis att vanten skulle återspegla detta. Med inspiration ifrån vinterbilden(http://www.solbergaby.se) fångade jag de nordiska/svenska vinterljuset och motivet på vanten har jag gjort om, men idén är tagen ur portugisisk sticktradition. Med andra ord lite av mig då och nu.
Paula Malmbergs foto.

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Snyggt jobbat!
Inte bara första gången med vantar och flerfärgsstickning: snygg design också.

Heidi sa...

Första gången? Det märks inte, dom är jättefina!!

Extra kul med stickning med historia, och att sticka något som symboliserar ens historia är stort!