torsdag 8 januari 2015

Nytt år...

Så var vi redan en vecka in på det nya året. Jag vill tacka för hälsningar och kommentarer. Jag uppskattar dem mycket även om jag inte har svarat på alla. 
Till nyår var det gott om smällare och raketer. Jag tycker inte att det är så bra, med tanke på alla djur som lider av ljuden. Här är en tyst nyårsbild från Universitetsplatsen i Lund. En vacker ljussättning av en för vintersäsongen torrlagd fontän.


Det blev en del mjuka klappar i paketen till jul.


En liten mjuk igelkott låg i Lilla S:s paket. En lättstickad variant på mjukdjur som jag tycker blev så fin att den får vara med på bloggen. Beskrivningen som är gratis från Purl Bee hittar du här. Jag använde ett okänt tvåtrådigt ullgarn till huvudet och magen och en rest av Drops Eskimo till taggarna.


Lovikkavantar har funnits på många bloggar före jul. Inte konstigt för det är ju jättefina julklappar som går fort att göra. Jag har gjort flera par. Just det här till dotterns pojkvän som är skotte. Han fick själv välja färg till broderiet. Lovikkavantar är ofta uppskattade av människor från andra länder. 
Det är lätt att hitta beskrivningar på nätet, jag har använt den här, från Ullcentrum. Jag gillar den eftersom  intagningarna för fingrarna är trubbigare än hos originalet.

Garnet är lovikkagarn och stickorna 5 mm.

Jag vill önska alla som tittar in här ett Gott Nytt 2015!
Hoppas på ett år med mycket stickning och mycket spånad!




2 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Tack detsamma! Ser fram emot att få följa dina stickprojekt under 2015!
Kram M.E

Blenda sa...

Hej! God fortsättning på det nya året!

Jag säger som du; tack för alla hälsningar och kommentarer, det uppskattas mycket! Det är ju en av de stora anledningarna att överhuvudtaget blogga, att man interagerar med likasinnade och har ett utbyte av idéer och inspiration!

Jag sparade länken till de rundare vantarna, håller med om att det är finare! :-)