söndag 6 oktober 2013

Sorgen och glädjen

För några veckor sedan förlorade vi vår älskade storpudeltik, Vanja. Det är bland det svåraste som finns. Trots att hon var tolv år hade vi hoppats ha henne kvar några år till.

En tröst i sorgen är att vi redan bestämt oss för en ny valp. Humle är en sobelfärgad cockerspanielhane. Här är han tio veckor. Det är mycket bus och energi i en så'n här liten en.



På stickfronten är det en hel del nytt. Många nya projekt har påbörjats och en del har även avslutats. En del av dem får vara med här så småningom.


Det var härligt höstväder i södra Skåne i dag. Hela familjen, både människor och hundar har varit ute och sysslat i trädgården. Snart nog kommer vintern och det är mycket som behöver göras innan dess. Äppleträden dignar av frukt och grönsakslanden ska grävas. Jag passade på att fotografera mina nya pulsvärmare.


Det här är Green Memories. Ett enkel modell som är användbar. Jag använde rester. Det grå är Visjögarn, det gröna BC-garns Shetlandsgarn och det bruna är ett sockgarn från Stoff och Stil.


Förutom pulsvärmare innehåller beskrivningen också en fin mössa.

7 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Så sorgligt att mista en familjemedlem, en sorg som tar sin tid och det gör ont! Men vad fint att ni samtidigt kan glädja er åt en ny valp! Fina pulsvärmare du stickat!
Visst har vi haft en underbar dag idag, men även här är det mycket som borde göras i trädgården! Började gräva i trädgårdslandet, men tog snabbt en fikapaus och där blev jag sittande och njöt av solen!
Kram M.E

Karin sa...

Men så tråkigt har saknat dina inlägg och nu förstår jag att dina tankar har varit någon annan stans. Men jag måste samtidigt skriva att fotot på den lilla valpen är ju bara för sött och jag misstänker att han kommer att vara duktig på att hjälpa dig med alla garnnystan :) Kram Karin

Anonym sa...

Superfina muddar, gillar din färgkombination!
Tråkigt att ni förlorat en fin familjemedlem men den nya valpen ser helt förtjusande charmig ut.

Rosenvante sa...

Åh så tråkigt med eran hund. Det är sånt jag går och bävar för, att det ska ta slut innan vi är klara med varandra. Hoppas ni får mycket glädje av den nya lilla valpen. Du vet i alla fall vad du har att göra ett tag framöver :)
Här har våran nytillskott äntligen börjat växa till sig och blivit lite lugnare (ibland) men det är jättemysigt med valp igen.
Dina pulsvärmare får mig att tänka på havet, en lugn känsla infann sig bara.

Leena sa...

Nu förstår jag varför det har varit så tyst på din blogg. Så tråkigt med Vanja men Humle kanske kan ge lite tröst. Så fina namn på dina hundar och fina pulsvärmare också.

heidi sa...

När en hund dör är det som om hjärtat slits ut ur bröstet:(

men en valp kommer att kräva all uppmärksamhet, och är antagligen den bästa hjälpen mot sorgen.

vilka fina pulsvärmare du har stickat. jag gillar verkligen färgerna som du har valt! och att jag gillar att dom sitter så löst på handleden:)

Mia stickar sa...

JA vi som har hund vet hur det känns! Hoppas att nya valpen kommer att ge er mycke glädje!