söndag 27 oktober 2013

Äpplesöndag


Äppleplockardag har vi haft i dag. Det blev flera lådor Ingrid Marie och Aroma. Så klart fick vi hjälp av  Humle och Plånken. Båda äter gärna äpplen. Det är inte lätt att fånga båda på samma bild, Humle är inte stilla så länge...



Dagens stickprojekt är en tröja till Mannen. Jag tycker att det är svårt att hitta fina herrmönster. Jag får hitta på egna. Den här är inspirerad av en gammal ribbstickad kofta.
Funderar över hur jag ska göra med halsringningen medan jag stickar klart kroppen.


Nu är det mörkt ute, fast klockan bara är strax efter fem. Det går nog inte att förklara bort att hösten är här. Vi tänder ljus och kryper upp i soffan!

5 kommentarer:

Linda sa...

Mockasinerna rekommenderas, de är jätteroliga att sticka!

Din tröja är underbart fin! Ja, herrmönster är antigen lite för gammaldags på ett inte så fint sätt (tänk 80-tal) eller för pojkiga, men ditt är verkligen både propert och causal på samma gång.

Rosenvante sa...

Åh så stilig Plånken är, jag gillar verkligen stora pudlar, de är så ståtliga.
Jag brukade också plocka från olika mönster när jag stickade till Stempen, men det var längesedan han fick nån tröja kom jag just på. Fint mönster du fått till, ska bli kul att se den klar sen.

heidi sa...

vilken fin tröja! jag gillar verkligen mönstret till den!

när man är valp så har man ju en hel värld att upptäcka, och då kan man ju inte stå stilla:)

Melody and M.E sa...

Aroma är mitt favoritäpple! Här äter vi äpplen i allt nu, både i maten och i brödet! Det gäller att passa på när det finns goda svenska äpplen!
Härligt foto med hundarna!
Ja, fy så mörkt det är nu på kvällarna och här har vi fortfarande starka vindar och havet ryter får fullt!
Nu blir det soffhörnet och mormorsrutor!
kram M.E

heidi sa...

hej,

jag skickar vidare en sunshine award till dig. du kan läsa mer om den på min blog:)