torsdag 24 oktober 2013

Smått




Ibland vill jag sticka något litet. Något som fort blir färdigt. Här är två sådana snabba projekt. Båda två var lite kluriga att få rätt på. Men skam den som ger sig.



Den här rävmössan kunde jag inte motstå när jag hittade den på Ravelry. Jag var tvungen att sticka den, för den var så fin. Mönstret heter Foxy and Wolfie, och det finns alltså i en räv- och en vargvariant. Man stickar i ett stycke, så det blir inte mycket att sy. Beskrivningen finns i tre storlekar från barn till vuxen. Jag gjorde en mindre babyvariant. Jag har använt Cascade Wool 220, ett av mina favoritgarner.


Här är en annan liten småsak. En ryggsäck med små, fina detaljer. Lagom stor för att bli en nyckelring eller något att hänga utanpå skolväskan. Jag tycker den blev söt. Den här var också lite pillig och klurig att göra. Jag gjorde min i Crazy Zauberball från Schoppelwolle. Blev inte till sin fördel på den här bilden, men titta in på Ravelry - där finns det många!


Här är en småtting som just nu tar mycket tid och uppmärksamhet. Humle vill också hjälpa till med stickningen.


Jag slutar med mitt nyaste projekt. Än säger jag inte vad det ska bli. Bara att man behöver två och att detta är den andra.


3 kommentarer:

Unknown sa...

superfin lue. Jammen blir det populært med rev-luer nå . ;))

Anonym sa...

Rävmössan var ju helfin! Å Humle.....så fin, visst är det ett nytillskott?
Miastickar

heidi sa...

båda projekten är lika söta som Humle - och Humle är oemotståndligt söt:)