torsdag 10 oktober 2013

Fusk och lurendrejeri


Nu rusar tiden i väg igen. Jag har inte riktigt hunnit med att
 svara på de snälla kommentarerna från förra inlägget. Så tack så mycket till er som läste och skrev!

Humle tackar också för att ni tycker att han är söt och skickar en bild för att bekräfta detta.



Nu till mina fusk-benvärmare. Jag försökte ha tjocka strumpor i de här stövlarna förra vintern, men det var för trångt. Nu har jag nöjt mig med strumpskaften och då går det bättre.


Beskrivningen har jag lånat här. När jag kommit ner på halva benet gick jag över till att sticka 2 r, 2 a resår.

Garnet är Drops Lima. Jag hade bara två nystan, så jag skarvade lite på slutet. Till den biten som ska vara nere i stöveln använde jag restgarner.



 Jag har stickat på strumpstickor. Den övre resåren 3 mm, därefter 3,5 mm och till sista resåren 2,5mm.


De färdiga benvärmarna ser ju lite konstiga ut, men de fungerar som tänkt är.

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Åh det var smart gjort. Tycker redan vovven växt en hel del, det går undan eller hur?

heidi sa...

instämmer med föregående kommentator - det var smart gjort! benvärmare är ju jätteinne den här hösten/kommande vintern:)