måndag 27 april 2009

Vår kamera har just åkt på Kulturskoleläger. Så i stället för att fotografera satte jag mej och tittade runt på Ravelry. Och vad hittade jag om inte en sock-KAL med Cookie A. sockor. Det kan jag inte motstå. Och eftersom det bygger både på den nya boken av Cookie och andra mönster, så är jag väl nästan alldeles tvungen att beställa boken?

Inga stickningsbilder idag alltså, men väl lite trädgårdsbilder.

Det råder ju bostadsbrist i fågelvärlden. Därför har vi bestämt att vi varje år sätter upp en ny holk i vår trädgård. I år var vi extra sena, så den här starholken kom upp för bara några dagar sedan. Stararna i holken bredvid är redan i full gång med sin häckning. Så något mera starpar blir det nog inte i år. I stället har familjen pilfink flyttat in. Nu sitter de på grenen utanför holken och bevakar sin nya bostad.

Vackra tulpaner som spridit sej över hela trädgården. De slår bara ut när solen lyser på dem.
Svalörten är lika vacker den, om man bara tittar efter.

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Det tycker jag absolut du ska göra, köpa boken alltså. Du stickar ju såna underbara strumpor så du är väl förtjänt av den. Jag har inte tålamod till riktigt så avanserade mönster. Leyburn tyckte jag var lagom