torsdag 30 april 2009

Sista april

Nu är jag klar med Aprilsockorna i Sockklubben. Ett lite lagom, lättstickat projekt. Jag ville att de skulle vara användbara nu under den varmare delen av året, så jag använde Regia 'Bamboo Colour', färg 1070. Precis som Atelier Zitrons garn med bambu så var det lite svårare att sticka med eftersom det gärna vill dela sej när man stickar med det. Men man vänjer sej och jag gillar det lite blanka utseendet och känslan på de här garnerna. Färgerna syns inte så väl på bilden, men jag tycker att de är milda, vackra färger. Sockan ger inte ett så oroligt intryck som man kan tro när man ser bilden. Jag använde stickor 2 mm.

Här är en bild på en av de vackraste, men sorgligt underskattade vårblomstren. De sitter i klasar på den tyska lönnen och är så underbart guldfärgade. Dessutom fulla av nektar till humlor och bin.
Ha en trevlig Valborgsmäss!

2 kommentarer:

fale artut sa...

Ha en skön helg!
Det vackra trädet har jag aldrig sett förr. Inte så att jag visste om det i alla fall.

The Willow Fairy sa...

Tvärtom här, vi har sådana i nrheten och de lyser så fint såhär års, jag har kunnat konstatera att det är en lönn, men jag visste inte vilken sort. Tysk lönn det ska jag komma ihåg