måndag 25 augusti 2008

February Lady Sweater

Jag har funderat länge, men nu har till slut påbörjat February Lady Sweater. Jag har läst om alla vedermödor och problem som några stickerskor har haft, så jag har varit lite tveksam till om jag skulle våga mej på projektet. Jag stickar i två garner från Garnstudio, Alpaca och Silke-Tweed, på stickor nr 5. Så här långt är allt väl. Jag planerar att ha knappar hela vägen fram och jag stickar oket i slätstickning i stället för rätstickning. Det var första gången som jag använde mej av det här sättet att göra knapphål på och jag tycker att det var bra, passar utmärkt till större knapphål i lite tjockare garner. Det är alltid kul att hitta nya saker att lära! Även att sticka uppifrån och ner är en ny erfarenhet. Det är ju en klar fördel när man tänker på beräkna längd på både ärmar och bål. För övrigt får jag se vad jag tycker längre fram.

Inga kommentarer: