söndag 22 februari 2015

Klänning till en liten människa

I dag har solen varit framme. Man blir genast på lite bättre humör. Men nu ser jag mörka moln på väg från väster. Tur att jag varit ute en del redan! För övrigt har jag tittat på skid-VM och stickat. En mycket bra kombination. Särskilt när Sverige får en silvermedalj.

Jag har stickat till barnbarnet. Bella från Babystickning på stickor 3.



Jag stickade den rosa klänningen först, storlek 9-12 månader. Men den blev väl stor till lilla S som är 7 månader. Så jag gjorde en till i storlek 3-6 månader och jag tror att den ska passa bättre


Garnet som jag använt till båda två är Drops BabyAlpaca Silk. Ett garn som är mjukt och fint och som passar bra till små plagg. Gillar färgerna som finns att välja på.


Modellen stickas uppifrånochner. Jag har följt beskrivningen fram till avmaskningen vid nederkanten. Jag minskade var fjärde maska och gjorde en i-cordavmaskning. Verkar vara en bra lösning.


Saga gillar att mysa i inköpskassen.

3 kommentarer:

Heidi sa...

Så söta dom är! både klänningarna och katten:)

Karin Petersen sa...

Vilka fina små klänningar!
Karin

Rosenvante sa...

Väldigt fint bladmönster upptill. Tur i oturen att du började med den större storleken för då får hon ju två fina i stället för en.