söndag 29 juni 2014

Sommartider

Många säger att på sommaren, då handarbetar de inte. Men det gör jag. Kanske inte lika mycket och lite annorlunda projekt än annars. Men det är sällan någon dag passerar utan att det hanterats garn i någon form. Däremot tillbringar jag mindre tid vid datorn, både med att blogga och att läsa andras bloggar. Men idag regnar det, så då blir det lite surr från Humlan.


Jag har en låda full med Drops Alpaca. Ett eller två nystan av många olika färger. Som gjort för en filt. Jag valde African Flower och hittade en bra beskrivning här av hur man gör en fyrkantig sådan. Riktigt roligt är det. Vi får se hur stor filten blir innan jag tröttnar.


Lite äkta vara. Blommor samma färger som de jag virkar.


Alpackagarnet jag köpte när jag var på studiebesök häromsistens håller på att bli en kofta med rundstickat ok till en liten, liten människa. Härligt att sticka med ett närproducerat garn!


Humle, med tuggpinne, njuter också av sommaren.





4 kommentarer:

Karin Petersen sa...

Vilken ljuvlig filt!!! Avundas dig lite för din produktivitet!
Kram Karin

Heidi sa...

så fin den filten kommer att bli! att tillverka en ruta i taget gör den ju verkligen till det perfekta sommarprojektet:)

Leena sa...

Så härliga färger du har till filten. Jättesnyggt!
Jag gör som du, handarbetar oavsett årstid. Det är lusten som styr.

Maritas Maskor sa...

Åhh, hur söt är inte din hund!!
Jag håller med dig! Visst kan man handarbeta alla dagar på året!
Och verkligen lycka till med de fina rutorna! Hoppas att du har orken att komma till änden. Jag är väldigt dålig på det med just rutor... Har ett plädprojekt som har flera år på nacken...