torsdag 10 mars 2011

Vilsam stickning


Det kändes som om jag behövde en paus från stickandet av mina större projekt som kräver räknande och funderande. Något som jag kan sticka utan att engagera hjärnan alltför mycket. Då känns en enkel sockstickning utan krusiduller lockande.

Senast jag var i den lokala garnaffären såg jag ett berg med sockgarn i en trevlig tjocklek till bra pris och tre nystan fick följa med mej hem. De plockade jag fram i dag tillsammans med mina Knit Pro stickor 3,5 mm, 15 cm långa.



Garnet heter Ragg Soft och kommer från norska Gjestal.
Modellen jag stickar är min vanliga med estnisk uppläggning, som har blivit min favorit till sockor på senare tid. Töjbar och även dekorativ. Rekommenderas varmt!

Allt är alltså upplagt för en trevlig stickstund.

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Ja, ibland behöver man lite sådan stickning också. Vilsamma färger du valt.

Mia stickar sa...

Har alltid nån "enkel" stickning igång osm inte kräver nån tankeverksamhet, sockar, vantar eller annat! Hjärnan behöver vila ibland!

Rät&Avig sa...

Ja, visst är det skönt att sticka nåt sånt emellanåt...
Vilket fint garn, det måste jag leta rätt på och testa.
/Ann-Britt