lördag 2 maj 2009

Svaltema

Min Aeolian är färdig och jag samlar kraft för att spänna ut den. Lika roligt som det är att sticka, lika tråkigt är det att spänna ut.


Men har man avslutat ett projekt då får man ju såklart påbörja ett nytt. Jag har sett att många stickarSwallowtail och jag tycker att den ser så fin ut. Har några nystan liggande av Malabrigo Lace i färgen Velvet Grapes som jag tycker passar utmärkt



Det är ju inte fel att sitta i solen på trappan och sticka på en trevlig sjal i ett av favoritgarnerna med en kaffemugg till hands.

Jag tror dock att sjalen kommer att bli en aning liten, så jag har beslutat att utöka antalet omgångar av Budding lace-mönstret till 19 stycken i stället för de 14 som möntret föreslår.

På tal om swallows så kan jag rapportera att 'våra' ladusvalor har återvänt från Afrika och håller på att förbereda sin häckning i vårt stall.

Inga kommentarer: