torsdag 21 maj 2009

Sockor på gång

Utsikt från vår trädgård. Så här ser landskapet ut runt omkring oss just nu. Rapsen står i full blom och doften av honumg ligger tung. De flesta lövträd har slagit ut nu, utom asken som är den som tar längst tid på sej.

Jag vet att jag skrev för inte särskilt länge sedan att nu var det slut på strumpstickningen för ett tag. Men det är svårt att låta bli att sticka sockor. Det finns ju dessutom så många roliga grupper på Ravelry. I gruppen med sockor designade av Cookie A. har jag stickat Pomatomus den här månaden. Mina är stickade i Lorna's Laces Shepherd sock solidstickor nummer 2. Detta är mitt tredje par av samma mönster och nu tror jag att jag lyckade få allt rätt. Jag har till och med blivit riktigt bra på ptbl (purl through back loop), något som jag tyckte var jättesvårt förut.
stickar jag Kiila från Yarnissima i gruppen Sock Knitters Anonymous. Jag försöker få till det där med att sticka sockor från tån och upp. Jag tycker att modellerna från Yarnissima är fina, men lite svåra att få snygga. Nu får jag genom gruppen noggranna instruktioner, en i veckan. Jag tror att jag börjar fatta. Garnet är från Stäkets Hantverk och Design.
Och i morgon är det dags för nästa avsnitt, det sista!

5 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Jag har precis insett att jag blivit sockbiten. Jag försöker begränsa mig till ett par sockar åt gången, och det fungerar nästan. Problemet är den växande högen sockgarner som väntar på att bli fina varma mjuka goa sockar...

teresa sa...

Wow vilka fina sockor du gör. I fina garner. Och den utsikten, jag säger bara ÅH...

Marit sa...

Nydelige sokker.

PetraO sa...

Fina sockar - och en underbar utsikt, man kan riktigt känna doften av att läsa ditt inlägg!

Susilull sa...

Vilken utsikt! Och de fina sockorna matchar rapsfälten!

Så vacker din Aeolian blev!