onsdag 8 april 2009

Ett par strumpor…

får flytta från kategorin 'ligga-längst-ner-i-stickkorgen-och-verka-tråkig', till den mera positiva kategorin 'färdiga-och-inte-så-pjåkig'. Beaded Swirls socks.
Alltid kul när något blir klart. Speciellt roligt med det här mönstret var väl överkanten, som fick en särskild form på grund av ökningar och minskningar. Det tycker jag blev fint.
Och pärlorna. Jag tycker det är väldigt roligt att sticka med pärlor, men ärligt talat kan man nog vara utan pärlor på sina sockor? Fint att titta på är det i alla fall.
Garnet är ett av mina favoriter Lorna's Laces Shepard Sock.

2 kommentarer:

teresa sa...

Fint mönster o vackra, dova färger. Fast jag ser inte pärlorna?!

Garnhumlan sa...

Nä, man får titta noga. De är rosa och sitter i rader. Jag skyller på fotografen, dvs mej själv.