torsdag 19 mars 2009

Vårblommor och vårkofta

TeckenstorlekVÅR
Det är vår både ute och på många bloggar och jag vill så klart inte vara sämre, så här kommer ett smakprov från min rabatt.

Det är väl inga blommor man uppskattar så mycket som de här som kommer allra först. Jag är speciellt förtjust i de här små och mera ursprungliga sorterna. Nu väntar jag ivrigt på humlorna, men de har inte dykt upp än. Däremot såg jag två nyckelpigor i en barkspringa.

Lite stickning får det också bli. Jag har kommit en bit på mitt senaste projekt.
Detta ska bli en kofta från Garnstudio. Garnet är Drops SilkeAlpaca. Jag tycker jättemycket om det här garnet, men har haft lite svårt att hitta rätt modell. I själva verket är det tredje gången gillt för det här garnet. Nu tror jag det blir bra.

Inga kommentarer: