lördag 17 januari 2009

Solsken

Äntligen lite solsken efter flera dagar med dis och dimma. Jag känner mej faktiskt mycket piggare och gladare när solen skiner. Dessutom kan man passa på att fotografera lite 'sticke'.
Här är mitt (näst-)senast påbörjade projekt. (Jag höll på att glömma att jag började på ett par vantar igår. Men dem återkommer jag till senare.) Detta är en tröja till mannen. Jag tänkte först göra en Cobblestone, men eftersom den inte föll den blivande ägaren fullt i smaken och eftersom garnet är tunnare än det som ska vara till den tröjan, så får jag väl kalla den en cobblestonevariant. Garnet jag använder är från Gepard, SoftWoolSilk. Färgen tycker jag är väldigt vacker, bilden gör den rättvisa. Så här långt är jag nöjd, men jag är lite orolig för hur det beter sej efter tvätt. Någon som vet?
Och här är Laminaria när blompartiet är klart och jag ska börja första kantmönstret. Den är inte så stor som jag tänkt att den skulle vara, men jag antar att den blir väsentligen större när den blir utspänd.
Jag har fått en utmärkelse av 'Samtal från min trädgård'. Det är väldigt roligt att någon läser det man skriver och kanske till och med uppskattar det då och då. Tack så väldigt! Men jag har svårt att skicka vidare. Jag tycker att det finns oerhört många fina bloggar. Alldeles extra glad blir jag av att läsa Bohusstickan, Tant Kofta och Stickeri stickera stickeralla. Så till er skickar jag vidare. Här är reglerna för utmärkelsen

1. Du kan kopiera awarden till din blogg.
2. Länka gärna till den som belönade dig med awarden
3. Nominera minst 7 andra bloggare.
4. Länka till dessa ifrån din blogg.
5. Meddela dem att de är nominerade.

3 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Tack för utmärkelsen, jag blev jätteglad! Nu har jag skickat den vidare.
Vilken vacker färg det är på garnet till tröjan till maken.
Dt här garnet känner jag inte till hur ser materialsammansättningen ut? hej fr. Koftan

teresa sa...

Tack, jag blir också glad o känner mig hedrad.
(Ang. "Odd Molly" - jag är säkert för gammal också för deras stil, men jag känner att den liksom ÄR jag; smågalen, hippiebohem o kreativ...men jag har hittills inte köpt ett enda plagg - alldeles för dyrt!)

Samtal från min trädgård sa...

Fin färg på på tröjan, tycker jag.