måndag 18 mars 2024

Ett litet spinnprojekt

För några veckor sedan fick jag lust att spinna så jag rotade runt bland min handfärgade ull och hittade tre färger som jag tänkte kunde vara kul att kombinera. Jag hade ungefär 30 gram av varje färg.


Eftersom jag tittat en del på detta garnet, ville jag göra något i samma stil. Det vill säga jag funderade på att göra någon form av fraktalspinning.

Jag delade ullen så här....


....och spann färgerna efter varandra, i samma ordning, en bobbin med de mindre ulltussarna, och en annan med de stora. Därefter tvinnade jag de två entrådiga garnerna tillsammans. Resultatet blev så här:


Ett tvåtrådigt garn, 230 meter/100 gram. Jag har ungefär 85 gram....och en idé vad det ska bli. 
Skriver om det i ett kommande inlägg.














Inga kommentarer: