fredag 25 december 2015

Färdig!

Min absoluta favoritaudiopodcast är Nördic knitting. En podcast om långsam och krånglig stickning. Passar mig utmärkt!

Nu till jul har Johanne och Heléne som har podcasten satt igång med en mysteriestickning. Så klart att jag vill vara med!


Första ledtråden kom i går, på julafton. Och så här ser min början ut.
Jag stickar med Ullcentrums tvåtrådiga ullgarn. Det är det grå garnet och det ska nog få vara basfärg i hela den här mössan.
Däremot ska mönsterfärgerna få variera. Nu har jag använt två olika rosa färger av Drops Alpaca.

Stickade resåren med stickor 2,25 mm och gör resten av mössan på 2,75 mm.

I morgon kommer andra ledtråden.

Tack till Johanne och Heléne för att ni gör den här mysteriestickningen.

4 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Så fint! Jeg er også med på denne mysteriestrikkingen. Kom litt sent i gang, så det er fint å se hvordan det skal bli. Ha en fortsatt fin romjul!

Melody and M.E sa...

Så vackert! Underbara färger och så spännande! Önskar jag hade tid att vara med, men huset är
fullt med barn och barnbarn och så lär det förbli fram till Trettonhelgen!
Här blir mera röra i grytorna än handarbete, så jag hoppas få följa din
mössa!
Julkramar M.E

Heidi sa...

Jag bestämde mig också för att vara med eftersom jag ändå är inte på mössor just nu:)

Fina färger du har valt till din mössa!

virkostickmaja sa...

Wow 😍 Vad fin din mössa blev. Jag gjorde min i bomullsgarn men har nu planerat att göra en i alpacka 😊