måndag 15 mars 2010

Mina nya strumpor


Nu är de på mina fötter, Saviano. Stickade i Drops Delight.



Väldigt sköna. Garnet är 'ulligt', så det känns varmt.
Men hur håller det? Det får vi se.


Mönster: Saviano från Knitty. Mönstret är gjort av Yarnissima, en av mina favoriter just nu. Och det här var inget undantag. Stickas från tån. Det står i mönstret att det är 'piquant' dvs lite svårare. Det tycker jag ska hindra någon, det var inte särskilt svårt.

Garnet: Drops Delight. Det var premiär för mej med detta garnet. Bra att sticka med, mjukt och in färg med vackra övergångar. Men undrar som sagt över slitstyrkan.

Stickor: Strumpstickor 3 mm från Knit Picks. Jag har blivit beroende av de här stickorna. Använder helst inget annat! Kunde använt något finare stickor, för lite mindre storlek.


Jag har fått blomma! Från 'Mitt i mörka Småland'. Tack så mycket, det glädjer mej verkligen. Har försökt kommentera på din blogg, men det lyckades inte. (Jag har alltid problem med den typen av kommentatorsfunktion som du har, och det beror säkert på mej och inte på något annat.)


Den här fina blomman har varit hos många, det vet jag. Och jag vet att du fått den innan, Bohusstickan. Men du får en till. Tror att du behöver en hel bukett just nu… Sköt om dej!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Mönstret är verkligen underbart. Men jag blir inte riktigt klok på färgen. Vilken stämmer bäst av de tre bilderna?

ANNEPÅLANDET sa...

Flotte sokker. Men de ser vanskelige ut...
Ha en fin tirsdag!

Pernilla sa...

Dina var också riktigt snygga. Jag gillar färgen.