tisdag 27 maj 2008

I denna ljuva försommartid…

…blommar blåregnet utanför dörren. Det skiftar i de vackraste nyanser av lavendelblått. Jag skulle vilja hitta ett garn i blåregnsblått att sticka en skir sommarsjal av.

Men det är fint med mörkare blått också. Här är bilder på början av min 'Slow-bee-mystery-sjal'. Jag har haft beslutsångest innan jag kom så här långt. Jag har provstickat flera olika garner innan jag bestämde mej för Malabrigo Lace. Sedan skall det vara massor av pärlor också, närmare 3000. När jag efter mångt och mycket bestämt mej för en sort visade det sej att de var slut. Men nu är jag äntligen igång, flera veckor försenad.
Detta är verkligen rolig stickning! Inget att sitta och drömma sej bort med, ej heller att ha framför tv:n. Full koncentration är det som gäller. Och alla dessa pärlor (syns inte så bra på bilden, men de finns där). Lite pilligt att få dit dem, men jag tycker att det blir riktigt vackert.
Såg att sock-klubbens mönster kommit. Två att välja mellan den här månaden. Jag väljer Clover, från The Inside Loop. Jag tittade i garnförrådet men hittade inget lämpligt garn i rätt tjocklek. Jag väntar nog ett tag, tills ni andra har kommit igång, för att få garnidéer.

2 kommentarer:

stickkatten sa...

Oj vilket pillande med så mycket pärlor men snyggt blir det en solig hälsning från norr

Monica Hansen sa...

Vill du vara med och blogga om deckare i böcker och på tv?

http://deckarebloggen.blogspot.com/