måndag 11 april 2016

En ny låda

För några dagar sedan var jag på varuhuset i staden och fick syn på den här fina lådan. när jag såg den fick jag en idé. Jag följer Yarngasms podcast och på gruppens ravelrysida finns en tråd som heter Box O' Sox. Tanken är att man ska sticka ett par sockor i månaden och sedan spara dem i asken. När året är slut har man en fin låda full av sockor. Jag tycker idén är rolig, men känner inte att jag har tid och lust att vara med i KAL:en (knit-along:en). Så jag tänkte göra projektet på egen hand. 
Och här är min låda. Kanske är det någon mera som vill hänga med? Kommentera så kan vi göra en grupp?


Jag har tänkt att ha som mål att sticka med garner från lagret, åtminstone till en början. Jag har så många nystan Fabel, som jag gärna skulle sticka upp. Jag gillar Fabel, det blir hållbara sockor till ett mycket bra pris. Men jag börjar tröttna och skulle vilja ha andra garner i lager i stället. 


Så här långt har jag kommit hittills. Fyra par sockor har det blivit och ett antal nystan Fabel som står på tur. Alla dessa är stickade på strumpstickor 2,25 mm, från mudden och nedåt. Jag kommer att prata mer om dem i ett annat inlägg.


Här är mitt senaste par på gång. Nu ska jag sticka från tån och på rundsticka i stället. Jag har 50 gram av det orange garnet och jag vill få det att räcka till ett par. Tillsammans med det vita ska det inte vara något problem, om jag stickar från tån, för då kan jag väga garnet. 


Jag har också arbetat lite med min Webbutik. Jag har nu ett litet lager och kommer att lägga ut saker efter hand. Jag börjar med ett antal projektväskor i storlek för sockor. Välkommen på ett besök.

Till sist. Jag har också skaffat ett instagramkonto. Hade inte tänkt, men inser tt jag missar mycket inspiration när jag inte finns där. Håller på att försöka förstå hur det fungerar. Heter garnhumlan där. Kanske ses vi?!

4 kommentarer:

Katrina sa...

Vilken kul ide med en låda! Fast jag vill nog börja använda sockarna på en gång! Hade också samma tanke med instagram att jag antagligen missar en hel del inspiration.. så jag gick med för ett tag sen. Lycka till med sockarna!

Katrina sa...

Vilken kul ide med en låda! Fast jag vill nog börja använda sockarna på en gång! Hade också samma tanke med instagram att jag antagligen missar en hel del inspiration.. så jag gick med för ett tag sen. Lycka till med sockarna!

Garnhumlan sa...

Tack! Jag hoppas att jag reder ut det här med instagram. Känns lite 'kladdigt' som vi säger i Skåne.

Kattis sa...

Åh, vilken fin socklåda - och så smart att lägga ned garnerna du vill sticka sockor av där också!