torsdag 4 september 2014

Mystiska vantar

Det blev tillslut omöjligt att stå emot. När jag såg alla fina vantmuddar som stickas här.



Det är alltså en mysteriestickning i Ravelrygruppen 'I make mittens'. 


Jag har egentligen bestämt att ligga lågt med mysterier ett tag, men eftersom jag brukar tycka om det Tori gör så känns det ganska riskfritt. Även om jag är med i just den gruppen på Ravelry, så kommer jag inte att delta där, utan jag stickar för mig själv och visar på bloggen i stället.

Stickar i tvåtrådigt ullgarn, en vante i taget. Väntar ivrigt på nästa ledtråd....

3 kommentarer:

Heidi sa...

Det verkar vara många som deltar i den här mysteriestickningen:) jag gör det inte, men jag tänker njuta för fulla drag av att följa den på andras och din blog framöver:)

torirot sa...

Hyggelig at du er med! Håper du kommer til å like dette mønsteret også :-)

Melody and M.E sa...

Jag njuter också av att följa din stickning!
Själv har jag lagt stickorna i korgen efter att ha
en lätt stukad tumme, men snart kommer de upp igen!
Kram M.E