söndag 10 november 2013

Fin mössa och lugn söndag




När jag såg den här mössan på Ullcentrums blogg ville jag direkt sticka den. Det var ett tag sen nu och jag har använt den en hel del. En mössa jag gillar helt enkelt. 


Mönstret finns här. Jag har ändrat lite, bland annat nederkanten som jag gjort i korrugerad resår, det vill säga *2 räta maskor i vitt och två aviga i svart*. Upprepa *-*. 

Det vita garnet är Ullcentrums tvåtrådiga och det bruna Visjögarn.

Stickad med strumpstickor 3 mm.

Ullcentrums blogg har jag stor glädje av. Jag lär mig mycket om ull och garn där. Jag får också en hel del idéer och inspiration, även om jag inte stickar efter mönstren direkt. Men den här gången blev det så.


I dag har det regnat hela dagen. En söndag gjord för mys alltså. Plånken och Humle softar tillsammans med mig i sängen. Jag stickar och lyssnar på radio.


Hoppas att din söndag också är god!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Den påminner om de mössor som finns här också, undrar vart mönstret kommer ifrån först. :)
Den är väldigt fin och tack för tipset om bloggen.

heidi sa...

det var en väldigt snygg mössa! fåren är verkligen söta:)

så mysigt ni har det i sängen:)

Unknown sa...

Kjempeherlig lue. ;-)

Unknown sa...

Kjempeherlig lue. ;-)

Mia stickar sa...

Så fin mössa! Önskar att jag inte hade mössskräck! JAg ser ut som skräcken i mössa!
Har också två vovvar som brukar mysa med mig i sängen!